onsdag 10 januari 2007

Vad är meningen med ännu en blogg?

Jaha nu har man alltså hoppat in i Bloggarnas värld. Är detta verkligen nått som jag skall syssla med?

Kommer nån läsa detta?
Vem bryr sig! ;)

Min tanke med detta är att själv ge mig en sporre till att vara intresserad av att ta reda på mer information om olika grejer jag kommer i kontakt med. Brukar vara ganska "lat" i det mesta jag gör. Gör minsta möjliga för att genomföra något. När jag tex får en ny skiva i min hand så lyssnar jag på den. Då skapar jag mig ju en uppfattning om man tycker den är bra eller dålig. Jag stannar ofta där.
När en kär vän till mig för ett tag sedan berättade om att han funderade på göra en hemsida med recensioner på allt som rör musik och undrade om jag var intresserad med att bidraga med recensioner så lät det skoj och jag sa att jag gärna testar lite så får vi se vad som händer. Bara för att jag då skulle skriva en recension av en skiva så vill jag ju inte bli utskrattad eller hånad pga att jag dåligt påläst vilket gjorde att jag började söka mer information om bandet / skivan / texterna / mm mm på vårt kära Internet. Detta gjorde att man plötsligt kunde hitta saker som gjorde att man gav skivan mer chanser än en endast genomlyssning. Sedan jag började "lyssna" på musik på detta sätt (cirkus 3 månader sedan) har nog ett 10tal skivor som i normala fall hamnat i "dåligt" högen hamnat i "bra" högen och tom finns det någon som kan kvala in på "årets 10 bästa album"- listan som ni som kommer fortsätta att läsa denna blogg kan få ta del av om någon vecka eller så!

Hemsidan ligger just nu på is och vi får se om den någonsin kommer igång men jag sitter och pular med recensioner lite då och då. Även om det troligen inte kommer dyka upp jättelånga och jättemånga recensioner här på bloggen så kommer ni troligen få ta del i godbitar. OM hemsidan kommer igång kommer jag meddela detta här så snart som möjligt.

Nu kommer inte denna blogg enbart behandla musik utan kommer innehålla allt som jag har tankar och åsikter om.

Hoppas att nån kommer tycka att detta kan vara så intressant att de kan offra 5-10min lite då och då för att se vad jag sett, hört eller tyckt den senaste tiden.
Vem vet… jag kanske lyckas få DIG att ge just den där skivan som du tänkte lämna in till en secondhandskivhandel, en genomlyssning till.

Välkomna tillbaka.

/Zamora

1 kommentar:

Bluesbrother sa...

Ett starkt och lockande första inlägg, i denna din nya och ovana blogvärld. Kommer nog ge den ett öga då och då. I just say "Thank you for the music, the songs I'm singing..."